fredag 22 augusti 2008

stressig morgon

Efter några skoldagar studsar barnen inte längre upp ur sängen. Vi börjar komma tillbaka till vardagen igen. Med en 5-åring som är tröööötttt, en son som pratar konstant så att han knappt får i sig gröten, barn som hellre vill leka än klä på sej. Och så vidare.

Och jag blir sååå stressad.

Vi ska nog gå igenom reglerna en gång till. Först gör man sig i ordning och när man är klar kan man leka en stund om det hinns med.

Själv ska jag jobba på mina tankar så att jag inte stressar upp mej i onödan. Vi har ju faktiskt aldrig kommit för sent.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vad jag känner igen mig.
Vi kan vara ute i hallen i hur god tid som helst men innan cyklarna är ute har tiden bara tickat iväg. Som sagt vi kommer inte försent men likväl har jag ögonen på klockan hela tiden. Vad lätta morgnarna var innan man fick barn!

Anonym sa...

Tack o lov går det smidigt här.
Gissar dock att min 7de klassare kommer vara rätt trött nästa vecka.
Alla dagar utom fredag slutar hon efter 15 och börjar 08 varje dag.

Jag håller på med operation nedvarvning nu. Ska iväg på provträning på måndag men i övrigt är det vila och promenader som gäller fram till *milen* nästa söndag.

Ha det gott och jaga iväg stressen
Kram
Christa