måndag 18 augusti 2008

storhandling med barn

I våras bestämde jag att jag skulle ta med alla tre barnen till Maxi och storhandla i sommar. Sista dagen på lovet blev det av. Det är nog ett par år sedan jag handlade på en stormarknad med barnen, tyckte inte om att inte ha full koll och kunna gå när jag ville.

Men idag kom jag över det mentala hindret också. Och på vägen dit tankade jag bilen. Det har jag inte heller gjort på ett par år så jag fick låna makens kort för min kod finns inte längre i mitt minne.

Jag tycker egentligen att det är urtrist att handla på Maxi, så det är väl kanske lite därför också som jag inte varit där med barnen. Stort och svårt att hitta (fast det senare beror väl på att jag är där så sällan).

Jag fick god hjälp av barnen med att leta upp varor, scanna och packa. Och i bilen hem berömde jag dem och sa att en del vuxna tycker att det går lättare att handla ensamma, men i vår familj går det snabbare när barnen är med och hjälper till.

- Finns det verkligen vuxna som säger så, frågade sonen förundrat.
- Det är ju roligt med sällskap också, sa 3-åringen.

Och det är det ju. Ibland iallafall.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad trevligt det låter. Min bror tar alltid med barnen när han handlar och han säger också att det är trevligare med sällskap, plus att de är väldigt hjälpsamma och hämtar saker.