måndag 18 augusti 2008

god morgon

Sista vardagmorgonen utan väckarklockan. Men barnens finurliga turordningssystem "väcka mamma" fungerade i dag också.

Vanligtvis är det 7-åringen som är morgonpigg och kommer instudsandes före sju. Men när han som omväxling tar sovmorgon axlar 3-åringen rollen som väckarklocka.

Ibland händer det faktiskt att båda två sover länge. Men då vaknar 5-åringen tidigt. Hon som vanligtvis aldrig går upp självmant före åtta. Eller också är det en väckarklocksdag.

Hittills har jag inte lyckats knäcka koden. Gäääsp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar inte behöva en vanlig väckarklocka :)

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Jag längtar efter skolstarten nu.
Få sova ut ordentligt.
Få tid för mig själv. Tid att måla.
Har varit dåligt med det så nu har jag lagt ut ett litet vernisage på bloggen med sånt jag tidigare gjort.
Ha en fin dag vännen