lördag 2 augusti 2008

mol alena

Sonen och maken är på bio och jag ville inte följa med. Syster med sambo är med tjejerna i en jättestor djuraffär och jag fick inte följa med. Så jag får sitta här hemma alldeles ensam. Jätteskönt!

Vi är väldigt seega i starten men vi har iallafall hunnit med några timmar på lekplatsen i Folkets park. Nu när jag inte längre har så många orostankar som bråkar med mej blir några sådana timmar total avkoppling. Barnen behöver ju inte mycket mer än ett vakande öga, och med många ögon kan man turas om.

I kväll blir det hämtmat och soffslappande. De varma kvällarna lockar men barnen är helt slut efter middagen, så vi stannar inne.

Nu när jag har några timmars ensamtid och en dator känns det plötsligt väldigt dumt att jag inte har lagt till länkar till bloggarna jag brukar läsa. Jag har bara hunnit med lite ströläsning vid mina mellanlandningar hemma.

Tänk, så mycket inbokat och jag känner inte alls någon sådan där sugande längtan efter att få vara ensam. Och hem längtar jag inte alls. Det är totalkaos efter våra mellanlandningar hemma och dammråttorna har nog invaderat huset. Fast tvätthögen är iallafall inte så stor.

Inga kommentarer: