onsdag 20 augusti 2008

full fart

Oups, nu har jag visst lagt i överväxeln igen.

Så här såg nästa vecka ut för en stund sedan - och nu har jag sanerat lite:
Och så hämtning och lämning på skolan + barnens aktiviteter

måndag:
- zonterapi jag flyttar tiden till veckan efter - man ska ändå helst vara hemma på kvällen ohc ta det lugnt
- pub o bio med tjejgänget

tisdag:
- köra eller ringa till jobbet*

onsdag:
- läkarbesök
- tandläkaren med sonen
- träff med några kompisar+barn

torsdag:
- logopeden med dottern (- tar maken om jag inte orkar)

fredag (sonens födelsedag):
- terapi
- sonens första musiklektion

lördag:
- släktkalas (fast det är maken som håller i trådarna)

* jag har tänkt på det i sommar, om det inte skulle vara bra att köra ner till jobbet en gång bara för att avdramatisera resvägen. Och nu i veckan kändes det som en toppenidé.


Dessutom har jag sagt "ja, vad kul" till T som frågade om jag vill gympa med henne en gång i veckan, och till fru W som ska gå på målarkurs.

Saker som jag ju verkligen vill göra - fast kanske inte just nu. I höst ska jag fokusera på att få vardagen med barn och studier att fungera och förhoppningsvis ha ork över till spontana saker. Då funkar det ju inte att boka upp mej för mycket. Så jag får ringa och säga att jag vid närmare eftertanke inte vill.

Positivt iallafall att jag hejdade mej i tid!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Samtidigt så kan gympa vara en bra avkoppling från familj och studier. En timme att rensa hjärnan på. Fast håller du promenaderna uppe så är det lika bra och kan göras när som. Om vi startar den där grejen så kan vi peppa varandra. Kram Sis

Anonym sa...

Oj, ja det där var ett späckat schema för en utbränd,,,, huga,,ja, tur att du stoppar i tid :-)

Var stolt över dig själv :-)
Kram

- Lilltanten - sa...

Du låter så levnadsglad, igen!
Kram!