onsdag 20 augusti 2008

krukväxter

Att komma till skott och vattna mina blommor har alltid varit svårt för mej, så krukväxterna är riktiga energitjuvar eftersom jag ofta går omkring och tänker att jag borde...

Först bestämde jag en blomvattningsdag. Men det funkade inte för jag vattnade ändå inte blommorna när jag skulle.

På terapin kom vi fram till några alternativ till lösning om jag nu helt enkelt inte kunde komma till skott med vattningen:

- lägga över ansvaret på maken
- slänga alla blommor
- köpa tåligare blommor

Så en dag bestämde jag mej. Jag åkte till blomaffären och handlade en hel vagn full med garderobsblommor, åkte hem och slängde resten. Så nu är det inte så noga med vattningen längre. Sådär varannan vecka ungefär.

Skönt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det skulle jag också behövt göra :-))

Anonym sa...

Men vad beror det på?
För helt ärligt så har jag fått intrycket av att du liksom jag är en engagerad, kravfylld och energisk människa.

Så varför blir då vissa saker helt omöjliga att utföra?

Jag har inte lyckats få svar men ajg ska ställa frågan till min läkare på mändag igen. Kan inte du också fråga så att vi får svar.