fredag 8 augusti 2008

dipp

Ikväll är maken ute på äventyr så jag får sköta läggningen själv. Jag har fått ett par jättelika energidippar idag, så när tjejerna lekte som bäst smög jag iväg och la mej i sängen. Efter en kvart kändes det lite bättre.

Konstigt att det blir så där rätt som det är när jag har gjort upp planer för dagen. Nåja, nu väntar en veckas semester till innan skolan börjar. Då ska vi vara i sommarstugan och bara vara.

Hm...jag har kanske lite för många planer för de närmaste dagarna när jag tänker efter:
- damma (har inte gjorts sedan midsommar) inklusive alla barnrummen
- rensa ogräs (ogräset är nu högre än mina växter...)
- plocka plommon och göra mer sylt
- tvätta en massa
- pyssla med mina strandfynd
- städa på altanen

Och så vara med barnen och ägna mej lite åt mej själv och...

Otäckt att man kan bli helt matt bara av tanken. Jag menar, jag har ju bara gjort en sak i taget utan stress.

När jag har lagt barnen ikväll ska jag dock ha en riktig slapparafton. Smaska på lite choklad och kanske läsa. Hoppas att kidsen somnar tidigt...

1 kommentar:

Gnällspikar och livsflanörer sa...

Så, en flytt, och jag som inte har några flyttblommor med mig:))) Men jag tänker fram dem till dig. Jag gillar blogspot så det är inte så dumt när man väl ha rkommit in i det.

Läste din sista på förra bloggen och ja, jag återkommer nog om det men jag fick lite frågor som jag tänkte våga mig på att ställa senare...

Hoppas på en bra helg för dig och familjen! Kram!

Hoppas chokladen smakar, blev lite sugen:)))