lördag 26 juli 2008

trötthet

Nu har jag fått svar på lite prover. Blodvärdet låg på 109 (gräns för brist 125 tror jag) så det är ju inte så konstigt om jag är trött och känner att det tar emot ibland.

Allergitestet visade att jag är allergisk mot kvalster, björk, timotej och gråbo. Och småallergisk mot katt (jag brukar klara mej om jag inte klappar katten eller sitter i tygsoffor). Vad jag inte är allergisk mot vet jag inte, då läkaren bara plockade ut några ämnen till testet. Hon trodde nämligen inte att det var någon allergisk reaktion jag hade.

Så har då min jobbiga trötthet under våren fått sin förklaring - pollenallergi. Och framöver när vi äntligen ska köpa nya sängar så blir det väl till att investera i kvalsterskydd.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är lite lustigt det där med läkare. Bara för att man har stress med i sin journal så är allt beroende av stressen. Det finns inga sjukdomar som man kan ha utan allt är en stressreaktion. Ha, i detta fallet fick läkaren en knäpp på näsan för du var visst allergisk.

Anonym sa...

Håller med Maria. Läkare är en attans nöt ibland (oftast).
Varför göra ngt om man kan undvika det. Vilken tur att din läkare iaf fick se sig överbevisad. Hoppas du kan känna dig piggare snart
Kram
Christa