lördag 26 juli 2008

Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag?
- tvätta och hänga tvätt
- lägga fram kläder till Malmöresan
- betala räkningar
- be grannen ta in posten nästa vecka
- cykla ner till hällarna och ta ett kvällsdopp

Vad gjorde du för 10 år sedan?
Då var jag 25 år. Jobbade som kvalitetssamordnare med ensamt ansvar för kvalitet och delat ansvar för miljöfrågor. Ung och entusiastisk utan någon som helst koll på vad som är rimligt att klara av på en arbetsdag.

Min man var då min sambo och en dag på alvaret bestämde vi oss för att det var dags att försöka få barn. Maken min ville dock att vi skulle bo i hus först. Så vi började lägga undan pengar och leta efter ett hus på landet.

Vilka platser har du bott på?
Jag har levt mitt liv ganska lokalt. Växte upp i villaförorten. Bodde i stan i några år. Köpte renoveringsobjekt på landet och flyttade (flydde) efter fem år tillbaka till barndomens villaförort där jag bor nu.

Fem saker du skulle göra om du var biljonär?
- Betala av våra lån.
- Köpa drömhuset och anlita hantverkare för renoveringen.
- Studera (fast det ska jag ju göra ändå)
- Sätta av en stor summa pengar till sommarstugan så att den kan vara kvar i släkten utan att belasta min mamma ekonomiskt och utan risk för det tjafs som kan uppstå när syskon ska äga någonting gemensamt.
- Bjuda släkt och vänner på härliga långresor.
- Skänka pengar


Vilka 6 personer utmanar jag och vad krävs av dem?
Jag hinner inte skicka några personliga utmaningar idag så den som vill kan ge sej i kast med den. Gör så här:

*Svara på alla frågorna*Välj ut 6 personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar där du ber dem läsa din blogg* Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen.

Inga kommentarer: