lördag 26 juli 2008

hemma på blixtvisit

Vi har haft en underbar vecka i stugan. I år funkar samvaron med mamma och bror gnisselfritt. Mamma har tagit till sig av våra samtal och taggat ner lite. När hon blir irriterad på stöket går hon och gnuggar lite på sitt flaggskepp - diskbänken. Fast så stökigt är det inte...tycker jag.

Solen ska skina ytterligare några dagar så vi såg ingen anledning till att sitta här hemma och trycka utan åker tillbaka till stugan i eftermiddag. Vi stannar till på onsdag och på torsdag tar vi tåget till min syster i Malmö.

Min stresshjärna har gjort sej hörd och försökt jaga på mej med tvätt och packplanering. Den vill gärna att jag stressar på nu så att vi kan förbereda allt och kunna ta det lugnt på onsdag.

Jag försöker fokusera på en sak i taget och njuta i nuet. Stresstankarna är egentligen helt irrationella för det är gott om tid. Och vi har tvättmaskin i stugan om det krisar. Så nu ska jag läsa bloggar!

Inga kommentarer: