måndag 9 juni 2008

spagetti

Hämta barnen, laga middag och plocka undan efteråt var nog precis vad jag mäktade med idag. Nu är kroppen helt kraftlös och jag får till och med anstränga mej för att skriva på tangentbordet.

Även om planerna inför hösten är samma som innan har förutsättningarna ändrats. Istället för "jag ska plugga i höst om det känns som att det är dags" (vilket det nog hade varit) är det nu "jag MÅSTE börja plugga i höst och annars måste jag arbetsträna".

Från att vilja och känna mej för till att knuffas in i något som jag kanske inte är redo för. Och vad händer om jag blir sämre igen? Bara den tanken får en ju att må dåligt.

2 kommentarer:

Annika sa...

Tänke om de som bestämmer kunde förstå hur stor den skillnaden är.

Hoppas du kan skjuta undan tankarna lite och leva i nuet.

Massor av kramar!

Anonym sa...

Trist att det ska behöva gå till på det sättet. Myndighetsmaktmissbruk.
Hoppas att du kan vända tankarna till till mer positiva, så du mår bättre.
Ha det bäst!