fredag 2 maj 2008

inköp i april

Under april har jag verkligen unnat mej! Det känns skönt att jag äntligen har kommit så långt att jag kan köpa saker till mej själv utan att få dåligt samvete. Jag är extra stolt över skoinköpet - ett par ecco för 800 spänn. Så mycket pengar har jag nog inte lagt på ett par skor sedan jag blev mamma för 8 år sedan.

Mitt tvångsmässiga beteende att spara och bara köpa på rea börjar sakteligen släppa. Även om det fortfarande tar emot att handla till ordinarie pris så gör jag det iallafall. Ett par dagar innan jag shoppade loss på Lindex slängde jag en kupong där man fick 25% på ett köp - kändes lite surt när jag skulle betala! Fast jag har fortfarande inte utsatt mej för en riktig rea. Det känns som en lite väl stor utmaning än så länge.

Inköp i april

Före den 25:e:
klippning 380:-
lunch med T 80:-
böcker: 300:-
tunika: 100:- (fyndplagg från me&i, men jag ville inte ge ordinarie pris för den - så det känns ändå godkänt)
mys"jacka" 380:-

Totalt: 1240:-


Efter den 25:e:
skor 800:-
klänning 250:-
vita byxor 200:-
röda byxor 250:- (är lite osäker på dem...)

Totalt: 1500:-

Eftersom mitt mål är att spendera 1500 kronor på mej själv varje lön så kan jag lugnt ägna mej åt köpstopp i maj utan att bryta mot min överenskommelse med terapeuten.

Inga kommentarer: