fredag 2 maj 2008

äntligen ensam

Jag fick inte iväg familjen någonstans idag, så jag valde att inte följa med till min mamma på middag i kväll. Mamma var mycket förstående men blev kanske ändå besviken. Fast mitt mående är ju faktiskt viktigare för mej än mammas eventuella känslor. (Tänk att jag äntligen har insett det...).

När jag kom upp efter att ha vilat middag i två timmar undrade maken om jag kanske piggnat till så att jag kunde följa med. Men det är ju inte det att jag är trött. Jag har helt tappat orken inuti och det botas inte med några timmars sömn. Svårt att förklara och säkert ännu svårare att förstå, men han gör så gott han kan, älskligen min.

Nu ska jag meditera och sedan får jag se vad jag känner för. Inser att jag inte har mediterat på nästan två veckor. Först tyckte jag inte att jag hann utan kunde hoppa över några dagar, och sedan blev minstingen sjuk och då hade jag helt plöstligt ingen egentid. Det är så lätt att hoppa över meditationen när jag känner mej okej, men gång på gång ser jag ju vad det leder till...

1 kommentar:

Anonym sa...

Så bra gjort att tänka på dig och ditt mående istället för din mammas känslor. Så skönt att du har insett att du är viktigast!

Har inte heller mediterat på flera veckor, men det ska bli ändring på det nu. Behöver det för att varva ner och stanna kvar i lugnet.


Hoppas du får en lugn och skön fredagskväll! KRAM