torsdag 22 maj 2008

citronsur

Jag hämtade barnen klockan tre och sedan dess har jag varit arg, gnällig och SUR. Och när jag är sur så blir barnen bara bråkigare och bråkigare. Och så blir jag arg.

Mitt i alltihop ringde maken och var försenad från jobbet, så jag fick sleva i ungarna mat och ta med alla tre till fotbollsträningen. Stressigt värre. Egentligen hade vi precis lagom med tid, så en bra dag hade jag nog kunnat fokusera bort stressen. Men inte idag...

Maken löste av mej vid planen och nu leker tjejerna med grannflickan. Om en timme ska jag på promenad med Eva. Skönt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Blä, jag känner igen det. Mina barn har varit bråkigare än någonsin i dag. De har bråkat om precis ALLT i dag.
Författartips: Karin Alvtegen. Har nog läst alla hennes böcker nu.
Sedan har jag plötsligt snöat in på Stieg Larsson och hans böcker om Elisabet Salander.

malve sa...

Tack för tipsen :)
Tur att de är alldeles underbara ibland iallafall...