måndag 26 maj 2008

aj

Idag känner jag mej flera år yngre än mina snart trettifem. Fast tyvärr inte på något trevligt sätt. För första gången på evigheter har jag rejäl, trist mensvärk. Tog till och med en värktablett, vilket jag brukar vara sparsam med. Tur att jag är hemma så att jag kunde krypa ner i sängen med en bok.

Och vädret är på min sida idag. Grått och mulet så att man gör bäst i att stanna inne.

Jag undrar om jag ska utmana mej själv och inte ens plocka undan i vardagsrummet tills kompisarna dyker upp i kväll. Diverse högar belamrar fåtöljer, stolar och bord. Trivsamt rörigt eller kaotiskt slarvigt?

Till fika blir det iallafall rabarberpaj. Det är väl nästan självskrivet så här års när rabarberna frodas i trädgårdslandet (f.ö. det enda vi "odlar" i år)

1 kommentar:

Anonym sa...

Här är en till som "bara" odlar rabarber i år.