söndag 1 november 2009

en lång rad nu

Långhelgen i stugan avslutades med en härligt klarblå himmel och strålande sol.





Efter lunch gav vi oss av på en upptäcktsfärd längs ön.







Fossiler och vackra stenar tröttnar vi aldrig på. Varje utflykt blir till en skattjakt.





Dagarna i stugan går i invand lunk. Vi är ute mest hela dagen. Om vi inte är på utflykt räfsar vi löv, går i skogen och leker. På eftermiddagen kryper vi in framför brasan. Var och en pysslar med sitt, vi spelar spel och myser. När det är riktigt mörkt går vi ut och leker kurragömma med ficklampor. Jättespännande!



Dagar fyllda med tid för varandra.
Så enkelt det är att vara i nuet
när klocktiden
förpassats till avbytarbänken.

1 kommentar:

Vida sa...

Vad glad jag blev när jag läste att
även du hade den boken.. den är fantastisk tycker jag än idag.

Vilket härligt och vilsamt inlägg och med så vackra bilder. Tycker det är så trist att jag inte är på plats när ni kommer upp men jag kunde inte låta bli att ta chansen att få åka till Hawaii och jag hoppas det blir fler gånger eller kanske till och med på er hemmaplan. Jag vet ju inte exakt var ni bor men jag är nerbjuden till Skåne i vår så vem vet om vi får ihop det.

Kramar