onsdag 14 oktober 2009

träningsdax

Nu har jag äntligen tagit tag i min inomhusträning!

Om en timme ska jag iväg och lägga upp ett styrketräningsschema och imorgon har jag mitt första inbokade pass.

Min dryga månaden långa träningspaus har fått mej att inse att jag behöver träningen för att må bra. Det ger energi och förebygger ångest och stress. Jag har bestämt mej för att inte fasa ut min antidep.medicin helt innan mina motionsvanor sitter som berget. Så eftersom jag vill bli av med den är det bara att sätta igång!

Lagom är dock bäst, så jag har tänkt mej att träna två gånger i veckan på morgonen. Bonus blir att komma iväg på ett pass någon kväll också om vardagen är lugn.

Jag är taggad!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad bra. :)Det stämmer ju allt det du säger om de positiva effekterna. Jag tycker också att två gånger i veckan är bra som grund. Jag tror att det blir lättare att verkligen fortsätta om man inte tar i för mycket. Problemet för mig nu när jag tagit mig över den första tröskeln är att jag blir otålig över att utvecklingen går så långsamt. Det är lätt att bli frestad att träna alldeles för mycket för att nå snabbare resultat.
Lycka till med din träning.

Di sa...

vad bra att du känner att det är bra för dig med träningen! Tänk vad du har gjort mycket för dig själv och ditt liv redan! varma kramar

ps bra tänk att inte ta i för mycket! :)

Anonym sa...

Wow, jag är så imponerad av dig som tagit tag i träningen på allvar! Önskar att jag hade lite av det i mig också, men nuförtiden är jag glad att jag tar en barnvagnspromenad varje dag...

Förresten, TUSEN TACK för ditt tips om at tlinda in Molly i filten!!!! Fungerar alldeles strålande och vips blev våra liv lite lättare:) KRAM