onsdag 7 oktober 2009

morgonröra

Nu har våra mornar åter blivit kaotiska. Främst är det 6-åringen som rör till det. Hon har svårt att fokusera på det som ska göras och jag hittar henne ständigt på gång med något pyssel, en bok som ska läsas eller något annat som är roligare än att klä på sig och borsta tänderna.

Min klocka ringer fem i sju och vi ska cykla iväg klockan åtta så vi har gott om tid. Speciellt som jag ju inte behöver fixa till mig eftersom jag ska hem till datorn igen.

Jag vet inte hur vi ska göra. Struktur funkar inte något vidare för jag kan säga till henne att gå direkt till badrummet och ändå "glömmer" hon det. Kanske ska hon klä på sig före frukost så att hon bara har badrummet kvar? Packa väskan på kvällen? Vi får sätta oss ner tillsammans och göra upp en morgonplan.

För det måste bli ändring. Jag vill inte vara en tjatig och gnällig morsa varje morgon.

Inga kommentarer: