onsdag 24 juni 2009

oro i onödan

Besöket på arbetsförmedlingen gick bra. Jag berättade att det kändes extremt tufft att söka jobb långt utanför stan och arbetsförmedlaren nickade förstående. Inom mitt område fanns det idag inga jobb att söka och planen är att jag ska maila mitt CV till intressanta företag efter sommaren. I september ska jobbsökandet redovisas och i november är nästa förmedlingsträff inbokad. Med andra ord kan jag ligga lågt tills jag får besked om höstens utbildning.

Puh! Återigen har jag oroat mig alldeles i onödan! Det är ju ingen idé och det blir ju aldrig så hemskt som man inbillar sig!

2 kommentarer:

Maria sa...

Vilket flyt du har! Undrar varför min AF-gubbe envisades med att ringa mig jämt och ständigt för att jaga på mig. Han ringde minst en gång varannan vecka och förvaäntade sig rapport samtidigt som han aldrig var nöjd hur många jobb jag än sökt. Fasar för den kommande arbetslösheten eftersom den innebär att jag återigen ska ha honom i luren jämt och ständigt. Det bästa var när han hotade mig om avstängning för att jag inte befann mig på en bemanningsmässa. Jag hade ingen möjlighet att närvara eftersom dagis inte tillät mig att lämna på andra tider än de som gällde för alla arbetslösa, dvs 5 h/dag och endast tis, ons och tors. Oj, vad långt detta blev!

rosenblom sa...

"Det är ju ingen idé och det blir ju aldrig så hemskt som man inbillar sig!"

Nä. Det är klart det inte blir. Det blir värre...

Osund inställning? Åh, nej. Det kan ju bara bli bättre än väntat.