måndag 15 juni 2009

hjälp!


Nu har jag fixat till värsta utmaningen åt mig.

Imorgon ska jag ta bussen in till stan på lunchträff med en ny bekantskap. Hilfe!!!!

Jag saknade någon att diskutera med i min kurs i Mental utveckling så jag sökte efter deltagare i min stad och hittade en kvinna i min ålder. Igår skickade jag ett mail och frågade om vi skulle träffas, och nu har vi bestämt träff imorgon.

Det är bara det att jag inte har någon bil i morgon. Så jag måste ta bussen. Och jag som inte åkt buss på väldigt länge här i stan.

Kursen jag går heter PUMT (Personlig Utveckling genom Mental Träning) och är en distanskurs som tar ett helhetsgrepp på personlig utveckling - självbild, självkänsla, avslappning, mental träning, målbilder, egencoaching, positiv livssyn... Här är länken till hemsidan. Kursen kan sedan byggas på med en kurs till som leder till licenciering som mental tränare.

Jag är på delkurs två av fyra och är så här långt jättenöjd. Delkurs ett var en bra sammanfattning och ny ingång till det jag jobbat med i terapin, och delkurs två handlar om livsmål, vilket min terapi resulterade i. Det känns jättebra att jag kan forsätta jobba med mig själv trots att terapin är slut.

2 kommentarer:

Martina sa...

Jag åkte buss för första ggn i går! Tre hållplatser och det gick finfint. Hade kunnat åka lite längre men vi skulle gå tillbaka och jag orkade inte gå så långt. Imorgon ska
jag åka igen:) Du kommer att fixa det galant. Jag kommer troligtvis börja kursen till hösten. Lycka till och kram!

Vida sa...

Klart du klarar det, bra med naturliga utmaningar :)

Vilken spännande kurs!!! Den vill jag höra mer om...

Kramar från Liv