lördag 13 juni 2009

ängligen sommarlov!

På skolavslutningsdagen öste regnet ner. Vi hade dubbla pass i kyrkan eftersom vi i år har haft två skolbarn så vi fick höra allt två gånger. Barnen var fina och lyckades sjunga bort regnmolnen så att de slapp bli våta när de tågade ut ur kyrkan.

När sommarlovet var ordentligt insjunget packade vi in oss i bilen och åkte in till äventyrsbadet. En jättekul dag och vi frågade oss som vanligt varför vi inte åker dit oftare!!! Nu när två av tre (eller fyra av fem) kan simma är det sååå mycket lättare att vara där. Jag motionssimmade medan barnen simmade sina obligatoriska längder före lek (200 meter för 8-åringen och 25 meter för 6-åringen).

På kvällen provade jag och maken välkomstdrink inför middagen ikväll. Idag vaknade jag och var jättebakis, trots ett löjligt litet alkoholintag. Kom på att jag minskade medicindosen till 20 mg i torsdags, så det var därför. Ikväll blir det alkoholfritt för mig.

1 kommentar:

rosenblom sa...

Är det inte märkligt att skolavslutningarna hålls i kyrkan?

Finns det överhuvudtaget någon anledning till det?