söndag 10 maj 2009

positivt prat

Så roligt det är att prata när man lika gärna kan vara tyst.

Tidigare kände jag mej tvungen att prata för att inte verka blyg, tyst och tråkig. Efter att ha utmanat dessa tankar genom att hålla tyst är jag nu befriad från det sociala oket.

Nu känns fotbollsträningarna inte alls lika jobbiga längre. Jag kan stå för mej själv och bara titta utan att jag känner mej konstig. Det konstiga är att nu när jag kan tillåta mej själv att vara som jag vill, så är jag precis som jag förut tvingade mej att vara, det vill säga social.

Skillnaden är att det nu ger energi istället för att ta.


Jag har tillit till mej själv och min inre vilja och förmåga.

5 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Visst är det härligt!
Tänk att det "bara" handlar om tilltro och acceptans. Då blir man trygg i sig själv. Det kan vara en lång väg att ta sig dit. Vilket jobb du har gjort, du alldeles fantastiska Malve!
Kramar från Ulrika

Martina sa...

Härligt!

Daniel sa...

Härligt med positivt tänkande, det e såååå viktigt!

Anonym sa...

Låter underbart! Du har kommit så långt på din resa och det är så härligt att läsa om dina framsteg:) Kram

carulmare sa...

Så fint att du fick uppleva att du får energi istället!

Detdär borde jag kanske också försöka? Jag tror jag istället brukar låta bli att gå.