onsdag 13 maj 2009

avstressning

Den senaste veckan har jag haft svårt att somna, antagligen för att jag känt mej så stressad. Jag har mediterat, använt spikmattan och avslappningsband. Men jag har ändå varit stressad inuti.

Igår kom jag på att jag inte motionerat på drygt två veckor. När min promenadkompis E började jobba blev det inte längre en vana att gå morgonpromenaden i slingan.

Kunde det vara det som gjorde mer mer och mer stressad? Motion är ju avstressande och dessutom frisätts endorfiner som bidrar till ökad harmoni och bättre nattsömn.
Jag tog en långpromenad och idag är jag utvilad och mer avspänd. Så enkelt, egentligen.

Dessutom har jag slutat dricka grönt te, som väl också är bra mot stress. Bäst att börja med det igen.

1 kommentar:

Di sa...

Kan vara bara att du har mycket i tankarna ändå just nu, våren innebär ju en hel del inför semester, sommar lov, avslut av terapier mm. Hoppas du får ro och kan sova lite bättre. Kramar