fredag 3 april 2009

utforskning av mitt inre

Nu har tapetrullen varit framme igen. Hela ytan fylldes med ord och tankar som känns viktiga för mej. Sedan strukturerade jag upp det och har börjat se samband och sammanhang.

När jag kände att jag fått med allt jag ville tog jag fram mina tidigare tapetscheman. Och tänk, det jag kom fram till då finns med nu också. Fast mycket mer utvecklat och konkret.

Jag tänker mej att jag håller på att ta fram en värdekarta som visar hur jag är och vill vara. Vad jag värderar och vad som är viktigt för mej.

Utifrån den kan jag sedan gå vidare och sätta mål inom olika områden i mitt liv.

2 kommentarer:

Maria sa...

Vad härligt. Det är ju en riktigt superbra idé med en tapetrulle. Jag har suttit och längtat efter en STOR whiteboard där jag kunde skriva ner allt som snurrar just nu och kunna se ett beslut i röran.
Och visst har du rätt, mina inlägg skrek NEJ och min mun sa nej flera gånger men likväl håvades jag in och nu är det svårt att ta sig ur med äran i behåll.

Ulrika Gabriel sa...

Det låter både spännande, intressant och nyttigt. Roligt att kunna jämföra och se hur du förändras/utvecklas.
Ha en riktigt härlig helg! Kramar från Ulrika