måndag 27 april 2009

ta det luuuugnt!

Det blev inte mycket till plugg idag. Skönt!!! Jag satte mej med gamla tentor och kunde väl inte på långa vägar allt men tror ändå att jag kan skrapa ihop lite poäng här och där. Det får räcka! Imorgon ska jag räkna igenom statistiken en gång till och sedan får det vara bra!

Om en stund kommer sonen hem och sedan ska jag hämta tjejerna för vidare färd till kompisar med barn. Tyvärr har jag tackat ja till en träff med mina barndomsvänner senare ikväll. Ni vet så där utpressande "de flesta kan på måndag så bl.a. bl.a bl.a.". Och i sådana lägen har jag svårt att säga nej. Trots att jag hellre hade träffats imorgon.

När jag känner efter så är det nog så att jag känner mej lite konstig ibland när jag räknar in min jättelånga ställtid om det är på grund av den som en träff inte blir möjlig.

Jaja. Nu ska jag svida om och ge mej av. Jag får se hur jag gör ikväll. Jag ska ta det lugnt i min egen takt och så får det bli som det blir! Helt enkelt!

1 kommentar:

carulmare sa...

Känner igen detdär med att behöva ta det lugnt, mycket lugnare än alla andra. Det är inte så lätt att erkänna... fast ofta kan det ju leda till något bra, mera respekt från omgivningen. Mera valfrihet i vardagen.

Idag får jag också ta det lugnt, jag har 'stjärnornas krig' i pannan. En besvärlig huvudvärk, menar jag. :)

Jag vill gärna länka till dig, om det går bra? Tyckte att du hade berättat så bra om dig själv i Om mig.