torsdag 23 april 2009

teflonhjärnan is back

Om en vecka har vi tenta. Salstenta. Jag kan räkna statistiken, det kan jag. Men teorin har jag ingen aaaning om. Alla termer skuttar omkring som de vill, om de ens har tagit sig in i hjärnan.

Jag orkar bara inte sätta mej ner och organisera, strukturera och försöka få allt på plats. För första gången kan jag helt ärligt säga att jag blir jätteglad för "bara" ett G. Och att ett underkänt inte känns som någon stor besvikelse.

Veckan som kommer ska jag fokusera på att varva ner mentalt, sköta om mej och bara ta det lugnt. Plugga lite om jag har lust. Men annars får det vara. Jag vill hellre plantera blommor och pyssla med uppsatsen och rapporten som ska skrivas. Ta långpromenader i skogen. Läsa böcker. Meditera. Sova ...

Omtentan är i maj, och tills dess ska jag väl vara i fas med mej själv igen.

Det är luuuugnt!!!

Inga kommentarer: