torsdag 5 mars 2009

torsdagståg

Idag är det dags för den stora utmaningen. Jag ska åka tåg. Och sedan buss. Maken lämnade barnen idag så att jag fick en lugn morgon. När man ska ut på otäcka äventyr är det bäst att ta hand om sig.

Senast jag åkte tåg var i somras när familjen åkte till Malmö. Gången före det blev det ingen tågresa. Då skulle mamma och jag åka till Malmö, men jag bangade och vi tog bilen istället.

Nu känner jag mej redo att gå på tåget igen. För att utmana mej lite extra hade sonen lös mage i förrgår kväll (så barnen var hemma igår). Tänk om det smittat!!!!

Jag är nervös och spänd (speciellt i käkarna) men förväntningarna och det roliga överväger. En utflykt tillsammans med en god vän. Gott om tid till prat, en intressant föreläsning, shoppingrunda och en bit mat.

Det kommer att gå bra!!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, massor av lycka till! Du är så modig:)Kram

Anonym sa...

Bra att du förbereder dig genom att tänka så positiva tankar! Du kommer absolut att klara det galant, och sen kommer du hem med ÄNNU bättre självförtroende *tror*! :)

Lycka till!

Anonym sa...

Jag planerar att göra värsta stora resan SJÄLV i juni, undrar hur det ska gå...Får börja affirmera redan nu hihi.