söndag 1 mars 2009

helg med barnperspektiv

I fredags var det discopremiär för de två stora. Sonen har aldrig förut velat gå på disco, men den här gången blev det av. Och det var ju jätteroligt. Han är med i fritidsrådet och skötte förfriskningarna. Dottern hade också jätteroligt.

Vi mammor dröjde kvar en stund utanför och pratade gamla minnen. Det första discot....suck....

Igår blev det hämtpizza och melodifestival. Sonen åt för mycket pizza och gick och la sej innan det började. Som vanligt var det 6-åringen som var mest entusiastisk. Glädjen var stor när tjejen med samma namn vann. När Darin sjöng kom tårarna i 6-åringens ögon. Och nästan i mammans också. Fint!

Vi fick en härligt solig lördag och även idag skiner solen. Om makens huvudvärk släpper kanske vi ger oss av på utflykt.

I eftermiddag kommer min syster hit! Tjohoo!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag läser din blogg sen en tid tillbaka, den är jätteintressant och inspererande att läsa ,jag lider av PÅ sen ett antal år tillbaka och har samma problem som du med att köra på motoväg(om du fortfarande känner så)har du tid/lust att berätta lite hur du har gjort så att problemen ska bli bättre med bilkörningen.
Tack för att delar med dig av din vardag,jag kommer att fortsätta att läsa din blogg och läsa om din framsteg.

Lallis - liv och leverne sa...

Det låter som en riktigt fin helg:)
kram Lallis

Ulrika Gabriel sa...

Vilken härlig helg ni har haft!
Vill du att jag länkar till den här bloggen eller till din andra blogg när jag länkar till dig i bokcirkellistan?
Roligt att du är med!
Ha det riktigt gott!