fredag 20 mars 2009

en fyraåring i familjen

Idag firar vi minstingen som fyller fyra år. Strax före sex slog hon upp sina gröna och kom in till oss. Sedan följde en låååång väntan men till sist gick vi upp och lilltjejen kröp ner under täcket och njöt av allt tissel och tassel.

Grötfrukost ville hon inte höra talas om. Yoggi och fil skulle det vara på födelsedagen!

I ny klänning, strumpbyxor och med den bästa presenten under armen- en lillasjöjungfrun-"barbie" - gick en stor tjej iväg till dagis.

Klockan fem kommer släkten, men jag flyr fältet och skjutsar sonen till musikskolan. Vi beräknas vara tillbaka när förberedelserna är klara.

Tänk...vad fyra år går fort...men min lilla tjej kommer hon alltid att vara. Sånt är livet när man är yngst.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till lilla sötnosen:) Tiden går så snabbt och när jag räknar på det så har jag läst din blogg i snart två år, halva lilltjejens liv!!! Kram

Anonym sa...

åh fyra år.... tiden går så fort. min lilla valp/son fyller fyra i november i år. Då har han blivit storebror också ju.
Tiden går fort man måste ta till vara på nuet.
kram