tisdag 27 januari 2009

ska jag...

Nu har B (den jobbige) hoppat av kursen, och läraren har mailat mej och frågat om det är okej för mej att jobba tillsammans med den andre.

Oj, så svårt det blev helt plötsligt.

  • Vi två som är kvar jobbar bra ihop.
  • När vi är två i gruppen är det ju lättare att prata oss samman över telefonen.
  • Det är totalt fyra uppgifter i vår och varje uppgift lär väl ta max ett par timmar om vi delar på arbetet.
  • Jag har läst in all kurslitteratur.
  • Projektarbetet vi ska göra kan vi göra inom samma område som min B-uppsats = vi kan använda oss av samma facklitteratur.
  • Vi har en föreläsning varannan vecka, och då kan jag sitta hemma i källaren och titta + att jag slipper kvällsbestyret med barnen.

Min terapeut är väldigt emot att jag ska läsa den här kursen utöver den andra. Men det verkar inte som att det blir så mycket arbete. Och psykologin är inte direkt heltid. Den här veckan har jag två föreläsningar och inget hemarbete utöver det.

Det känns som att det som blev negativt nu är att om det inte funkar så har jag mej själv att skylla eftersom jag tog på mej för mycket. Och det verkar som att jag fortfarande lyssnar väldigt mycket på vad andra (terapeuten) tycker och tänker. Om jag gör det här så går jag emot hans vilja. Det är nog i så fall de här två sakerna som stressar mej med kursen.

Och då...då blir jag obstinat.
Det är ju JAG som ska bestämma. Över mitt liv.
Jag testar och ser hur det går.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart att du själv ska bestämma. Det viktigaste är att du lyssnar av kroppen och verkligen bromsar om det skulle kännas övermäktigt. GO FOR IT!!

Vida sa...

Gå dit hjärtat leder dig :)

Ulrika Gabriel sa...

Nu lägger jag mig i också;-)...
Jag tänker så här att om DU vill, så ska du ge det ett seriöst försök, MEN inte se det som ett misslyckande om det av en eller annan anledning inte går som du har tänkt dig. Omprioritera på vägen om de känner att det behövs. Det måste vi till mans bli lite duktigare på i livet.
Om du vill, har intresset, lusten, enagaemanget och motivationen finns det inte mycket att tveka över. Utgå därifrån du är idag, hur det känns just nu.

Lycka till, jag tror det går galant! Kram Ulrika