fredag 2 januari 2009

det nya året

I år hoppas jag att jag kommer tillrätta med tröttheten. Den har gått som en röd tråd genom hela 2008.

Det andra stora temat för 2008 var mitt kaffedrickande. Jag slutade flera gånger, men började alltid igen. När jag kom på att det hände ihop med järnbristen kändes det lite lättare att acceptera. Men jag SKA sluta med kaffe. För jag mår inte bra av det, även om det är det som får igång mej när jag är sådär trött. Men jag har ingen brådska med att börja sluta.

Jag vill fortsätta med de rutiner som jag fått till under året som gått och som får mej att må bra:
- Avslappning innan jag somnar
- Meditation så gott som dagligen (varannan dag på spikmattan)
- Regelbundna promenader

Tilliten ska jag jobba mer på. Så att jag fullt ut vågar lita på att jag kan. Och att det alltid ordnar sej. Det hänger tätt samman med min ekonomistress - när tilliten brister vill jag samla på hög så att jag har en trygghet inför framtiden.

Mina livsvärderingar vill jag tydliggöra. Så att jag har ett fokus när allt inte känns sådär självklart.

Men det viktigaste är ändå att jag fortsätter att lyssna på mej själv. Så att jag tar pauser i tid, och så att jag fortsätter att gå min väg.

4 kommentarer:

Ulrika Gabriel sa...

Lycka till med dina mål för 2009! Jag tror som du att viktigaste av allt är att lyssna på sej själv. Vi är klokare än vi tror många gånger...
Och du, ett annat litet tips är att gära förändringar en i taget, och i små, små steg. Då ökar förutsättningarna för att du ska kunna bryta dina vanor och känna dig lyckad.

Anonym sa...

God fortsättning på det nya året!

Anonym sa...

Låter som bra mål för 2009, borde nog sno dessa av dig ;)
Jag har inga direkta mål inför 2009. Mitt problem är att jag nästan alltid glömmer bort det, tankspridd som jag är.
Men dina mål är inspirerande.
kram

Anonym sa...

Jag ler åt kaffet. Jag brottas också med detta. Tänker att det är väl bra att kaffe är den drog man brottas med i alla fall, det är ju ändå inte SÅ farligt :).