måndag 12 januari 2009

alternativ dröm

I natt drömde jag en härlig dröm.

Vi köpte min mormors barndomshus på södra öland och flyttade dit. Billigt var det så vi hade inget behov av något större pengainflöde (drömmen var väldigt konkret och redovisade en hel budget). Vi började odla massor av grönsaker, hade får och en gris. Och uthuset som gränsade mot "stora vägen" (finns inte i verkligheten) renoverade vi och inredde till affär och fik där vi sålde hantverk, bl.a. fina tovade hjärtan. Maken hade en liten IT-verksamhet som konsult.

Jag har haft tankar åt det hållet, att med små utgifter och flexibelt arbete göra det möjligt att leva ett fritt liv. I drömmen var det alldeles självklart. Och vem vet, kanske kan det bli möjligt med min nya utbildning.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vilken mysig dröm :-) Mmm, kan riktigt se allt det vackra framför mig :-)

Kraaam

Vida sa...

Vilken härlig dröm, kan verkligen se den framför mig... fortsätt drömma så kanske det blir ditt en dag.

Kramar från Liv

Anonym sa...

Låter supermysigt. skulle vara skönt att bo på landet.
kram

Anonym sa...

Vilken underbar dröm, den kommer säkert att bli sann:)