fredag 5 december 2008

tio treor

När jag ändå är igång svarar jag på lite fler frågor. Dessa hittade jag hos Vindens melodi.

Tre platser jag bott på:
Villaområdet som jag aldrig skulle återvända till men ändå gjorde
Lägenhet i stan
Hus på landet

Tre jobb jag haft:
Butiksbiträde
Betongarbetare
Rörmokare

Tre maträtter jag älskar:
Lax med ugnsrostade rotfrukter och avokadosås
Öländska kroppkakor med lingon och grädde
Stig-Arnes höstgryta

Tre viktiga händelser i mitt liv:
Första barnets födelse
Andra barnets födelse
Tredje barnets födelse

Tre saker jag skulle ta med mig om huset börjar brinna:
Mobiltelefonen så att jag skulle kunna ringa brandkåren.
Jag tror faktiskt inte att jag skulle tänka på prylar utan se till att alla kom ut. Kanske rafsa ihop lite ytterkläder och skor så vi slapp frysa.

Tre ordspråk jag gillar:
Gå inte över ån efter vatten
Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge
Bättre en fågel i handen än fem i skogen

Tre intressen jag har:
Läsa
Skratta
Tänka

Tre böcker jag läst som fastnat:
Iris Johanssons böcker och häften. Får mej ständigt att tänka om och tänka nytt.
Dalai Lama: Lycka.
Sagan om ringen-trilogin.

Tre sånger jag älskar att höra/sjunga:
Kungens lilla piga
"Du är så fin och jag tycker om dej...ingen är så fin som du i hela världen..."
I India land...

Tre Tack jag vill ge:
min man som är världens bästa!
mina barn för att de får vardagen att lysa
min mamma för att hon alltid finns där

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh,,,rörmockare! Vad kul :-) Och lite ovanligt,,, Skoj att läsa mer om dig :-)

Ha en härlig dag
Kramen