fredag 5 december 2008

fem åttor

Idag ska jag skriva på tentan. Så jag antog raskt Vidas utmaning.

8 favoritprogram:
- Dr House
- den roliga skåningen som har en talk show på fredagkvällar...Robins (?)
- julkalendern (det är kiss i muggen, det är kiss i muggen hojtar jag samtidigt som jag skrattar, men ingen annan tyckte att det var kul)

Hmmm... jag tittar väldigt lite på tv...och har dåligt minne så jag har inga gamla godingar som jag längtar efter heller.

8 saker jag gjorde igår:
- satt i dansstudion och tittade på 6-åringens sista danslektion för i år
- var på Coop och köpte lördagsgodis
- åt lördags (hm) godis
- kom på en spännande vinkling av en tentafråga
- tittade på julkalendern med familjen
- satt framför brasan med en kopp te och tänkte djupa tankar
- sov
- kvällspratade med maken

8 saker jag ser fram emot:
- att min lillasyster med sambo ska komma hit!
- fredagsmys med familjen
- julledigheten
- snön (någon gång måste den väl komma)
- lussekattsbaket
- barnens julfester och avslutningar (tänk positivt! tänk positivt!)
- att få vara lucia när vi lussar för mamma (hoppas att det finns en ljuskrona över till mej i år, annars får jag vara stjärngosse som vanligt)
- sovmorgon!!!!

8 favoritrestauranger:
- ett tapasställe i stan
- dagens Rasmus med underbara soppor

Jag är riktigt nöjd med att ha kommit på två ställen, faktiskt :)

8 saker på min önskelista:
- nya innetofflor
- väckarklocka
- spel till det Wii som jag hoppas att tomten kommer med
- böcker

Tja, det är väl det jag önskar mej. Sedan finns det ju en del immateriella önskningar (snö, ett underbart liv och sånt) och några som kostar en del kosing (ny cykel, nyrenoverat badrum, nytt hus) men dem lämnar jag därhän.

Anta gärna utmaningen, ni som vill.

2 kommentarer:

Vida sa...

Kul att du antog utmaningen. Jag tycker att det är kul att både skriva och läsa utmaningar då man skriver om andra saker och får läsa saker man inte har en aning om någon annan.

Ha en skön fredag!

Liv

Anonym sa...

Det är kul att få veta lite mer om dig. Själv har jag tänkt köpa Wii till mannen men egentligen är det en egoistisk julklapp eftersom det är jag som vill ha spelet. Men jag tror att mannen kommer att uppskatta julklappen.