fredag 26 december 2008

NU är julen slut

...och jag som nästan aldrig dricker firar med lite rödvin.

Lilla julafton hade vi mys med lite julmat och påklädning av plastgranen. Barnen somnade förvånansvärt tidigt (kanske för att min syster med sambo varit på besök i några dagar) och maken och jag skippade uppesittarkvällen och tittade istället på Winnerbäckdokumentären Solen i ögonen. Mycket bra musik och intressanta intervjuer.

På julafton träffade vi resten av släkten på min sida vid minneslunden där pappa, mormor och morfar ligger. Efter att ha tänt ljus och tillbringat en stund med fina minnen åkte vi till min brors hus där vi firade en traditionsenlig jul med julbord, Kalle, tomte och gröt. Och mycket prat och skratt och lek.

Juldagen tillbringade vi hos min mamma med samma folk som på julaftonen. (Svägerskan blev moster för tredje gången på självaste julafton, så deras julfirande blev inte som de planerat = vi fick ha dem hos oss lite mer!) Vi åkte hem ganska tidigt och hade spelkväll med barnen. Många julklappsspel blev det...

Och så Annandag jul. Idag tillbringade vi en lugn dag hemma innan vi åkte till makens släkt för ännu ett julfirande tillsammans med svärföräldrarna och makens bror med familj.

Jag kände att jag började få ett stort sug efter att få vara ifred. Så idag har jag gått en långpromenad i skogen, mediterat och smugit undan med min bok.

Nu stundar fyra sköna lediga dagar innan nyårsfirandet tar vid. Välbehövligt!

Inga kommentarer: