tisdag 16 december 2008

maten står i ugnen

...och barnen sitter och ritar. Både tvätt- och diskmaskinen går. Och jag ligger egentligen och läser en bok medan maskinerna jobbar.

Efter luciatåget var skolan slut och sonen ville gå hem, så vi plockade upp syrrorna och gick hem och fikade med must, lussekatter och peppisar innan vi spelade spel. Som vanligt valde de Spindelmannenmemoryt och som vanligt var det jag som förlorade och 6-åringen som vann.

Idag testar jag att köra revbenen i lergrytan på en bädd av lök. Tänker mej att det ska bli saftigt och gott. Min förhoppning är att det ska bli över att frysa in till lilla julafton, men om det blir för gott finns nog en risk att det tar slut. Turligt nog har vi ju nära till affären i såfall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

mmm... just det ja. Jag ska ta reda på lergrytan... innan den försvinner från huset där jag bodde tidigare.

Man kan göra mycket med en lergryta.

Anonym sa...

smart ide...ska jag göra också :) tack för tipset..

Ha en jättefin morgondag! kram kram

Anonym sa...

jag har fått låsa minblogg tillfälligt ...vill du ha lösen så mejla mig på tanketrollet@live.se

Anonym sa...

Smart att laga maten nu och frysa in inför lilla julafton.
Kram