tisdag 4 november 2008

sju spännande saker - sannolikt sanna

Jag har nyligen för första gången slutat läsa mitt i en bok utan att ha för avsikt att fortsätta senare. Boken var Torbjörn Flygts Himmel, och jag tog mej igenom hundra sidor innan jag la av. Fast först frågade jag bibliotikarien om en recension, vilket slutade med att jag gick hem med en annan av hans böcker under armen.

I min torktumlare finns det alltid två tennisbollar eftersom jag endast torktumlar kuddar och annat som ska återta sitt fluffiga tillstånd.

Min allra käraste lillasyster har en jättefin blogg .

Om mina barn inte hetat det de heter eller varit av motsatt kön (och jag fått bestämma alldeles själv) så skulle de heta Love/Ellinor, Villemo/?(tur att det blev en tjej) och Kerstin/Olof.

Om min mamma hade fått bestämma hade jag hetat Johanna. Under hela min uppväxt var jag lite småsur på pappa eftersom jag inte tyckte så bra om namnet som jag fick.

Jag köper bara värmeljus på Ikea. Nu lever vi i möker tills jag får ett ryck och åker dit.

Nio gånger av tio bjuder jag fikasugna kompisar på paj. Den tionde gången blir det med största sannolikhet någonting sockerkaksbaserat. Anledningen är att jag har receptet i huvudet och inte orkar ta fram kokboken. (Gör maken fikat blir det kladdkaka.)



Den här utmaningen fick jag av Isprinsessan.
Uppgiften är följande:* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa* Utmana 7 andra i slutet av inlägget och länka till dem* Lämna en kommentar i deras blogg om att de har blivit utmanade.


Jag länkar i min tur vidare till Maria , Maria och Maria. Vida och Vindensmelodi. Turkos soffa och Tanketroll.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Spännande :-) Vad kul,,,jag älskar utmaningar :-) Jag antar den gärna.

Kramar

Lallis - liv och leverne sa...

Kul att läsa om dig:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Villemo - det tycker jag var jättevackert!

a.

Vida sa...

Det har jag faktiskt inte.. den kommer på bloggen nån av de närmsta dagarna. Kul med utmaningar!

Lillasyster sa...

Kul! Gör utmaningen under morgondagen :) Kram

Maria sa...

hej
Det här tar mig gärna an i helgen.
Maria