tisdag 25 november 2008

prylar, prylar, prylar

Julklappsdax igen. Vad ska vi köpa till barnen? Vad ska de önska sej av släktingarna? Tyvärr vill inte farmor ge pengar.

Jag har ju precis rensat bland leksakerna. Och barnen har mer än de hinner leka med. Kläder har de också mycket av. Mer grejjer känns inte så lockande.

Funderar på om vi ska uppfylla deras hetaste önskan - ett Nintendo Wii. Så kan släkten köpa spel.

Mitt förslag att avskaffa julklappar mellan vuxna och till brorsbarnen föll inte i god jord. Klart man ska köpa klappar, tyckte brorsans sambo. Kanske ett regnskogsträd till henne?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, fy fan det därmed julklappar är ett meck! Ja, köp henne ett regnskogsträd, det blir nog uppskattat;)

Anonym sa...

Ja, det där känner man ju igen :-) Samma ångest varje år,,,, Hm, de har alldeles för mycket saker,,,,

Anonym sa...

Vi fasade ut julklapparna under några år, numer får bara barnen, och det är jätteskönt! Men det var just ett utfasande, där vi först provade på den äldsta generationen, sen drog vi ner till 100kr-klappar bland de närmaste och till slut var vi nere på noll. Nu är alla avslappnade i detta. Nintendo låter bra tycker jag :)! Jag lägger min röst på det ;).

malve sa...

Tanketrollet: vi får se - vet inte om hon gillar det i praktiken.

Vindens melodi: Ja visst!

Munken: kanske är det utfasningen vi påbörjat nu. Från 200:- till ca 50:- per vuxen. Hoppas på det!