tisdag 25 november 2008

konstiga kompisen

Försöker andas ut den negativa energi jag fick över mej igår.

Idag är det studiedag i skolan och barnen är hemma.
Sonen och nioåriga bästisen funderade igår över om han skulle kunna vara här idag istället för på fritids. Helt okej för mej. Faktiskt ganska skönt, för de brukar sköta sej själva.

Kompisens mamma är fru W, en av mina kompisar. Jag förväntade mej lite småprat när jag ringde, men istället fick jag suck och stön till svar och helt plötsligt hade jag herr W i luren.

Det visade sig att de inte tyckte att det var någon bra idé att deras son skulle vara hos mej idag. Och anledningen var att de inte tyckte att de skulle leka så länge. Till sist fick han i alla fall lov att åka hit efter fritidslunchen.

Märklig inställning. Jag tänkte ju att det skulle vara skönt för pojken att få en ledig dag från skolan. Och de brukar leka långa dagar utan att bli ovänner så jag förstår inte problemet. Dessutom finns det ju alltid film och datorspel att ta till om det börjar surna till.

Jag undrar vad de brukar göra hemma hos dem?????????
Och varför kunde inte fru W prata med mej om det? Stressad igen förmodar jag. Hennes liv är så stressigt så jag ids inte ens bli uppjagad av det - annars har jag lätt för att bli påverkad av andras stress. Kanske börjar det bli jobbit för henne att umgås med mej nu när jag softar ner mer och mer.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att din softa energi smittar av sig lite på fru W ;-)

Kramar i massor.

Anonym sa...

Jadu, jag har också upptäckt att en del av mina "vänner" som har liknande bekymmer som mig drar öronen åt sig när de märker att jag tagit tag i mitt liv. Att jag vägrar leva i pessimism och stress. Det är som om de får panik och blir avundsjuka.Helt plötsligt är man inte intressant längre när man har svar på frågor och kan se saker mer tydligt och klarsynt Trist men sant...

malve sa...

Vindens melodi: tyvärr tror jag inte det. hon var arbetslös ett år och varvade ner rejält, men nu är hon inne i ekorrhjulet igen.

Tanketrollet: Det är ju lätt att gnälla, men betydlgt jobbigare att ta tag i sitt liv, så det kan nog vara provocerande för vissa.