måndag 17 november 2008

framtidsfundering

I fredags använde jag en stor del av terapitiden med att prata om nästa år. Ska jag dubbla insatsen nu när halvtiddstudier känns knackigt? Terapeuten stödde mej i uppfattningen att gå på magkänsla. Och enligt magen är jag inte redo för heltid.

Om man ska göra en lista på hur pålitlig magkänslan är blir utgången ändå att jag inte är redo.

I vågskålen för heltid ligger:
- mina CSN-dagar kommer inte att täcka mina studier, och om jag pluggar heltid kan jag ta ut 75% studier och täcka upp med föräldradagar på helgen.
- det är lättare att få ihop min utbildning om jag läser heltid till våren (jag läser fristående kurser)
- jag känner mej "dålig" som precis fixar en halvtidskurs. (Jag vet att man inte ska känna så, men jag känner så ändå.)
- jag vill!!!!!!!!!!

Det som talar för halvfartsstudier är bara magkänslan och att jag precis grejjar kursen jag går nu.

Fast det är ju så svårt att peka på vad det är. Det här sirapstillståndet som jag ständigt hamnar i.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är viktigt att du litar på magkänslan tror jag. Studier är jättebra, men det är inte värt att man fullständigt går in i väggen. Jag tror på att prioritera din hälsa, för utan den har du ändå ingenting.

Hittade förresten precis hit och har kikat runt lite. Det blir en prenumeration på den här bloggen. :)

Anonym sa...

Hm, hoppas du hittar den där lösningen som känns jättebra! Känner igen mig i det där med "sirapstillståndet" fast jag förstås inte vet vad du menar, så känner jag något liknande, kände mig träffad av ordet.