fredag 3 oktober 2008

vårens studier

Nu har jag sökt kurser till i vår, då jag planerar att plugga på heltid.

Hälsopedagogiken fortsätter på halvfart i vår och jag har länge funderat på vad jag ska komplettera med.

Just nu är siktet inställt på en beteendevetarexamen med psykologi som huvudämne, kompletterat med hälsopedagogik, arbetssociologi och kanske något annat smått och gott.
Jag har gjort en grovplanering över studietiden och får inte riktigt ihop det eftersom vissa kurser är helfart medan hälsopedagogiken även som B-kurs går på halvfart.

Så nu har jag klurat och funderat och känt efter och till slut bestämt mej för att läsa Psykologi B på helfart till våren. Plus hälsopedagogiken.

Det blir en utmaning i att känna efter, plugga lagom och inte ha för höga krav på mej själv.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, titta in till min nystartade blogg som handlar om personlig utveckling, självkänsla, träning, hälsa och en del annat. Jag ger tips och råd för att öka självkänslan, hur du kan göra för att förverkliga dina drömmar och må bra fysiskt och mentalt.
Jag har vuxit upp med en förälder som missbrukade alkohol och när jag blev vuxen fick jag panikångest. Men, jag är frisk nu och arbetar med att hjälpa andra i samma situation som jag var i.
Välkomna! Nike

www.nike.blogg.se

Anonym sa...

Ja..jag funderar på att läsa i vår igen..men har svårt att bestämma mig för det..samtidigt är det sista chansen...kanske :)roligt att du fortsätter jobba på med studierna! Varm kram!