onsdag 22 oktober 2008

trött men bra dag

Idag på morgonen var jag hos skolsyster med min bedårande dotter. Allt var som det skulle och vi gick därifrån nöjda och glada. Jag skulle lämna dottern mitt i gympalektionen, så hennes fröken hade lovat att ställa upp ytterdörren åt oss. Men inte hade hon gjort det, inte. En situation som för ett år sedan hade givit mej superpanik. Nu reagerade jag knappt utan började tänka ut en lösning, som blev att dottern fick vara i storebrors klass där de hade sagostund. Jag tror att båda syskonen var väldigt nöjda med det arrangemanget.

Sedan stod det skogspromenad med Eva på programmet. Trevligt som vanligt. Och efter en hink vatten och lite kaffe sov jag en timme eller så.

I eftermiddag ska jag och barnen på fika hos grannen och i kväll är det föreläsning. Passande nog om stress.

Nu ska jag softa en timme och läsa lite. Eller vila lite till kanske. Det är nog förresten därför som det är så svårt för mej med meditationen. Jag är ständigt supertrött och då är det svårt att sitta upprätt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kikar bara in och ger dig en varm kram!

Vida sa...

Att hitta lösningarna istället för paniken är så oerhört befriande. Tack för att jag får följa din resa.

Kramar