tisdag 21 oktober 2008

STRESS

Jag är fortfarande inne i stressnurran och har svårt att ta mej ur för det är så mycket runt omkring hela tiden. Borde kanske sudda i kalendern, men det känns inte heller bra.

Det här pysslar jag med om dagarna:
- Hetsdricker kaffe
- Mumsar kex (som faktiskt annars får vara ifred)
- Sover så fort jag kommer åt (trött, trött, trött)
- Sätter igång med projekt så fort jag får en gnutta energi (middag igår: nybakat bröd och äppelkräm, samt tog med en nybakad äppelkaka till fru W). Rastlös med andra ord.
- Gnäller och skäller

Dessutom har jag återigen fastnat i ekonomistressen. med budgetar hit och dit. Och matplanering av värsta sorten. (Det har ingenting att göra med någon annan kris än min egen.)

Jag känner att jag verkligen behöver meditera, men kroppen är inne i en destruktiv snurra och jag har inte krafter att sätta emot. Andningspauser i soffan är det bästa jag fått till hittills, men det är ju inte så illa det heller.

Längtar så det värker till nästa vecka när vi ska vara i stugan!!!

2 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Malve! Det var länge sedan jag var inne här på din blogg, men nu ligger du i min favoritlista igen! Ser att du kämpar på som bara den, you go girl!

Kram Jenny

Vida sa...

Hoppas du får vila i stugan.. det är svårt att bryta mönster men det går och det märks så väl hur du försöker hitta nya vägar.. ge inte upp, jag vet att du har det som krävs men det kan ta tid och det gäller att räkna myrstegen.