tisdag 2 september 2008

tantvarning?

Syjuntan pratade fotografering i största allmänhet och blomfoton i synnerhet, och den äldste i gänget (som börjar närma sej fyrtio) konstaterade bittert:

- Extrema närbilder på blommor är verkligen tantvarning!*

Mina tankar vandrade till mina bloggvänner och jag kände mej nödgad att hålla med...men det kändes inte lika träffande när jag insåg att jag också fotar blommor i närbild.
Tant?Jag? Jag har ju nyss fyllt trettifem!







* Som om inte en syjunta är det då???

7 kommentarer:

Anonym sa...

Asch Malve, det är tantvarning på att klaga på extrema närbilder på blommor!

Det är absolut inte tantvarning på närbilder av blommor.

Så har vi löst detta lilla problem.

Anonym sa...

Blommor i närbild är att verkligen uppskatta skönhet när den är som bäst. Att vara en riktigt skönhetskonossör skulle jag kalla det.

Fast nu är jag ju definitivt mer tant än du...

a.

Vida sa...

ha,ha i så fall är jag en tant på 34.. men kanske är det så att det är mer tant att tro att man hittar ett visst tecken på det som man kan ta avstånd från istället för att fota sånt som är fiiiint. Och jag gillar blommor :)

- Lilltanten - sa...

I så fall gillar jag att vara tant! För övrigt så trivs jag med att bli äldre, jag är 45, allt känns mer avslappnat tycker jag. Och jag tänker ofta på min vän som bara blev 37, han blir aldrig gammal, och när jag tänker på honom då är jag glad att jag blir ett år äldre för varje år som går.
Kram!

Thomas sa...

Ooooopsss... ska JAG ta åt mig nu ?

NEJ, inte alls... oavsett man är pojke, flicka, kvinna, man, tant eller gubbe...

Macrofotografering är KUL och det blir oerhört spännande bilder... så det så :-)

Varma hälsningar, Tierra

Anonym sa...

Hahhaaaaa,,, Oj,,,jag är just nu då en Tant på 37 :-))

Anonym sa...

haha..ja då är jag definitivt tant..haha..för mer nära än mina kan man knappt gå..haha...jaja..hellre det då..
jag är ju 48 så...haha...och för mej är det tantvarning när man börjar ragga på 30 åriga kollegor :P och så långt har det inte gått...