torsdag 18 september 2008

pluggdag

Tisdagar och torsdagar har jag vikt för hälsopedagogiken. På det sättet hoppas jag att jag kommer runt mina två största problem med studier:

- att jag går omkring och tänker att jag ska men aldrig sätter igång. På det sättet har jag "förstört" många, många dagar. Om jag har mycket tid så brukar det bli svårare att få något gjort, så med två pluggdagar hoppas jag på att jag ska ha mer disciplin.

- att jag läser för mycket och har lätt för att hamna i perfektionismens grepp. Och då kan jag sitta hur länge som helst.

Det kan tyckas något motsägelsefullt att ha problem både med att göra för mycket och för lite. Men sådan är jag! Och som jag skrivit om tidigare så är nog en av anledningarna till att det är svårt att sätta igång den att jag är rädd för att det inte ska bli perfekt. Om jag aldrig börjar kan jag ju inte misslyckas. Och börjar jag sent kan jag inför mej själv skylla på att jag hade dåligt med tid.

Med uppstrukturerad studietid hoppas jag att jag kan komma runt det här.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vet precis vad du menar. Precis som du själv skriver så är nog lösningen att vara mer strukturerad. Studietankar på studietiden och sedan försöka lägga tankarna till sidan.