måndag 29 september 2008

nya rutiner

Idag är första dagen med nya vanor.

Den dagliga promenaden med E ska hädanefter gå av stapeln klockan nio. Så jag får hoppa över mitt morgonkaffe.

När jag kommer hem, varm och go, ska jag börja göra situps. Sedan blir det dusch och efter det tänker jag mej att jag ska meditera i ca en halvtimme.

Med fasta rutiner ska det förhoppningsvis vara lättare att komma till skott med det som jag mår bra av utan att det känns stressande med ännu en punkt i dagordningen.

Vid elva-tiden ska jag vara redo att möta dagen, och har då några timmar att spendera innan det är dax att hämta barnen.

Idag blir det dock lite annorlunda. Förmodar att jag kommer att vara hur kaffesugen som helst efter promenaden så jag ska vara lite snäll mot mej själv och ta en kopp då. I eftermiddag hämtar maken barnen så jag behöver inte tänka på tiden när jag sitter med näsan i mina pluggböcker.

4 kommentarer:

- Lilltanten - sa...

Det kommer att gå bra! Du är så duktig! kram

Anonym sa...

Är impad av dig.
Jag har försökt skapa egna rutiner men det går alltid åt skogen.
Träningen håller jag dock stenhårt på..
KI boxning måndagar
Gym torsd o lördag

Hoppas du får en fin dag.
Själv ska jag ut i solen strax

Kram
Christa

Anonym sa...

Åh,,,jag måste också försöka få ordning på min rutiner,,,

Anonym sa...

Jättebra med rutiner så att du inte känner dis så stressad, bra gjort!

Sen måste jag säga att det låter väldigt härligt och sunt med morgonpromenad, situps och meditation. Underbart sätt att starta igång dagen på! KRAM