fredag 12 september 2008

hämtabarndax

Idag har sonen musikskola så jag ska hämta barnen när skolan slutar vid halv två. Sedan blir det hem och äta mellis innan kompisens mamma kommer och hämtar sonen.

I höst har jag lyckats ragga föräldrar till två av sonens aktiviteter. Skönt när man slipper köra varje gång!

Här hemma har jag inte riktigt hunnit med skolan som jag tänkt. Jag hade terapi på förmiddagen och efter det har tiden bara flugit iväg. Så det blir nog till att sitta en stund med grupparbetet i helgen.

Vi har inte hört ifrån en av deltagarna i vår grupp och ironiskt nog var det hon som hade erfarenhet av distanssamarbete och pratade väldigt mycket om hur viktigt det är att meddela sig med varandra regelbundet så att man vet var man har varandra. Hör vi inte av henne så blir det väl till att intensivjobba i början av nästa vecka. Fast jag har ingenting emot att ägna tid åt uppgifterna, det är ju så man lär sig bäst.

Här börjar bli höst och kallt. När jag hämtat barnen ska jag elda i spisen. Nu går jag omkring och småfryser. Kanske är det dax att dra igång värmen på elementen, men det känns ju lite tidigt än...

1 kommentar:

Anonym sa...

Önskar vår kakelugn var i ordning så jag också kunde elda när det är så kallt o ruggigt nu.
Ha en fin fredag vännen
Kram
Christa