onsdag 6 augusti 2008

telefondag

Jag lämnade en hysteriskt gråtande 3-åring på dagis och det slet i hjärtat! Förmodligen var det den hastigt påkomna ledigheten igår som fick henne att inse att man kanske inte behöver gå på dagis trots allt.

Idag ska jag ha en telefondag och raska av alla samtal jag bör ringa den här veckan:
- beställa läkartid
- ringa facket och berätta att jag är sjukskriven (nya regler fr.o.m. 1/7, man behöver inte längre betala a-kasseavgift som sjukskriven) + ta reda på lite saker om hösten.
- ringa försäkringskassan och kolla hur SGI:n påverkas av mina halvtidsstudier
- egentligen ringa till handläggaren också, men det väntar jag med
- ringa till jobbet

Och så ett par trevliga samtal till vänner som jag inte hört av under sommaren. Jag har ju knappt varit hemma!

Inga kommentarer: