onsdag 6 augusti 2008

jobbdrömmar

Den senaste tiden har jag drömt drömmar som lätt skulle kunna förväxlas med minnen. Människor och miljöer har varit verkliga och händelserna är som tagna ur min vardag. Inga förvridna konstigheter alltså utan helt logiskt också när jag vaknat.

Några nätter i rad har jag drömt om mitt jobb. Och det är bara positiva saker. Natt efter natt möter jag chefen öga mot öga och reder ut "konflikten" vi hade. Jag kör glatt ensam hela vägen till jobbet och det går hur bra som helst. I natt flyttade vi till och med tillbaka till vårt gamla hus så att jag skulle få närmare till jobbet, trots att jag tyckte att det var otäckt att vara ensam där (om jag fokuserar på nuet så finns det ingenting att vara rädd för, tänkte jag), enda problemet var att barnen var tvugna att byta skola, så vi behöll huset som sommarstuga.


Jag måste ju prata med personaltjejen på jobbet om hösten och jag har faktiskt funderat lite på om jag ska köra till jobbet. Bara för att bevisa för mej själv att jag faktiskt klarar det och få ett avslut. Jag får se hur jag gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hade en helknepig dröm den lilla stund jag sov inatt.
Drömde att vi hade hyrt in en amerikansk JUL FIXARE.
Idioten kom redan i November och ställde upp en enorm julgran och fyllde hemmet med pynt. 45.000 skulle han ha för det.
Sen damp plötsligt morsan in o fick frispel. HUR kunde vi ha råd med ngt dylikt och inte kunna hjälpa henne.
Ja jisses så konstigt det kan bli

Ha det gott vännen