söndag 24 augusti 2008

reastopp

Jag skulle bara ta en liten kik i reklambladet från leksaksaffären. En ströbläddring för att få lite inspiration till sonens födelsedag. Och så var det JÄTTEREA!

Jag hittade passande presenter till dotterns 6-årsdag i oktober, adventspresenter och även en perfekt julklapp till 3-åringen.

Plötsligt kom jag på mej själv med att vara jättestressad. Och hjärnan jobbade febrilt för att planera in en tur till stan (som förnuftet inte går med på eftersom jag redan rensat bland bokningarna för den kommande veckan), och helst så snart som möjligt. Så att jag skulle hinna innan det tog slut.

Jag tar ett steg tillbaka.
Observerar smått road kampen i hjärnan - hur jag försöker komma på en ursäkt för att åka in till stan som jag kommer att "gå på"
Suckar och lägger undan tidningen.

Det blir inget stadsbesök för mej.
Fast i reastressen igen.
Och det ordentligt!

Reaberoende - som en variant av shoppaholic kanske

Inga kommentarer: